Search This Blog

Loading...

Tuesday, March 31, 2009

minggu yang rajin..


heheh..bukan rajin ape..
tengah bersemangat nak masak-memasak ni..
tiap2 petang sanggup tu benti kat tesco dlu carik barang nk masak..
walaupon masakanku tak sedap..lalalalalala
tapi tak ape..ade org mkn je heehehe.. :p
nasibler kan..
mendera tekak suami untuk menelan makanan yang dimasak samada sedap/ tidak kekekeke


:P

Monday, March 30, 2009

optimis dalam kehidupan

Peringatan utk diri sendiri dan teman-teman..


Apa reaksi kita ketika kesulitan menghampiri? Bagaimana jika kesulitan tersebut datang bertubi-tubi seperti ombak yang tak pernah berhenti menderu?

Satu hal yang boleh kita simpulkan adalah bahawa ketika kesulitan datang, banyak orang yang akan merasa tak berdaya, lemah dan seperti kehilangan semangat. Itulah yang mungkin sering terjadi pada kebanyakan orang. Tetapi apakah kita pernah mensyukuri kesulitan-kesulitan yang pernah kita alami sepanjang hidup ini?

Mungkin kita juga mengalami kesulitan dan menghadapi kenyataan hidup yang pahit. Jangan pernah menyalahkan siapa pun atas sesuatu hal buruk yang mungkin menimpa diri. Setiap kesulitan sebenarnya menjadikan kita lebih baik. Kesulitan itu sebenarnya datang untuk membuat kita lebih kuat dan tegar di masa mendatang.

Sebagian besar orang merasa tak berdaya jika hal tersebut terjadi. Mereka menyalahkan hidup yang sungguh tidak adil. Mereka menganggap kesulitan sebagai sebuah bencana besar yang harus dihindari.

Ingatlah, kita tidak akan pernah diberikan kesulitan yang lebih besar daripada kemampuan diri kita untuk menyelesaikannya. Kesulitan sebenarnya tidak akan membuat kita mengecil melainkan mengembang dalam erti kata bertumbuh dengan lebih baik.

Sambutlah setiap kesulitan dengan jiwa yang besar, dan jika suatu saat kita telah berjaya dan berhasil melawan kesulitan, maka kita pasti akan berterima kasih terhadap setiap kesulitan yang pernah kita alami dan akan bersyukur bahawa kita telah diperkuat oleh kesulitan itu.

aminn..

:)

Thursday, March 26, 2009

nuffnang..

aritu nuffnang anto cek..tp aku lupe letak katner..
blom sempat bank in..
takdela banyak ngat amaun die..
tapi aku dah lupe letak katner..jadinyer aku anggap takde rezeki jela..

tp kalo jupe balik..best gak tu..ble shopping kekekekek..

takpon ade ke orang nak campak duit kat aku..lepastu biarkan aku pijak..ble jadik duit terpijak lalalalalla..

lagi best kalo tetibe orang gi letak duit seguni kat umah aku..huiiiii, sakan aku leh shopping..
adeke? adeke?

kekekekekek....
:P

Wednesday, March 25, 2009

mimpi..


malam tadi tak dapat tido..
mimpi macam-macam..
tersedar kol 3 terus takle tido..
huhhuhuhu..
dan hari ni..kepalaku agak ting tong..
yeap..ting tong..

Tuesday, March 24, 2009

dan sebenarnya..

santai je lagu ni..suke la dengar..
tak tau pon pasal lagu ni sebelum ni..
n penyanyi die pon relaks je masa nyanyi lagu ni

Monday, March 23, 2009

monday blues kah?


rase tak best sangat pagi ni..
hmmpphh, rasenyer pagi ni dimulai dengan baik dah..
tapi tetap rase tak best jugak..
ni pasal si L tadi tu la..
aihhh..sangatla tidak best..
hmmpphh..

positif..positif!
dimulakan dengan bismillah :)

Friday, March 20, 2009

sakae sushi

petang semalam gi amek keta kat umah along..
sebab katanye nak gi bercuti so me + hubby habis keje terus gi subang amek keta..
tapi tetibe along ade hal tak jadi gi bercuti..
sebab dorang dah siap bersiap2..along ajak kuar makan..

kitorang pi la subang parade..
pusing seround dua..
lepastu singgah kat sakae sushi..

yang sempat snap adelah gambar makanan yang di order..yang main amek tu tak sempat nak snap dah ngap dlu hehehehe

nasik..

pakai baju keje lagi tau.. kekekek
anak-anak along.. yang belakang tu tengah tunggu nak amek plate mane yang berkenan kekeke

gambar org yang membayar rege makanan khik hik hik

opsss..ayam yang dah separuh di ngap..


balik lam kol 10 camtu..perut kenyang..mata pon layu..

:P
selamat hari jumaat sume :)
happy weekend..

Thursday, March 19, 2009

cinta gila

lagu kami :P

Cinta Gila - Grey Sky Morning


Saat Indah Bermula...
Terasa Bahagia...
Cinta Yang Lama Terhenti,
Berputik Kembali...
Ada Yang Menghampiri,
Ku Tidak Peduli...
Cinta Ini Cinta Gila,
Untuk Kita Berdua...

C/O
Woo
Tiada Yang Dapat Menghalangnya
Kita Berdua Terus Bercinta,
Selamanya...
I Cant Live..
I Cant Living Without You Oh Baby
Just Only You That My Love..
With Love...

Hanya Kau Ku Miliki,
Yang Tiada Ganti...
Bukan Mimpi Sudah Pasti,
Jiwaku Berseri...
Ada Yang Menghampiri,
Ku Tidak Peduli...
Cinta Ini Cinta Gila,
Untuk Kita Berdua....

bertandang



ni baju yg dipakai masa majlis bertandang..
gmbar yang ade pon lam tepon jek..
sangat sadis..

;p
p/s: ni gmbar di lewat petang..jadinye mekap ku sudah cair kekekeke

Friday, March 13, 2009

cuti-cuti malaysia

bercuti pendek
hehehe

jom cuti-cuti malaysia :)

Monday, March 9, 2009

kame kame ha!



dolu2 masa sekolah mmg follow citer ni..

buku komik die sampai 42 siri..

hmmpphh..

sebenarnya..

dragon ball ade 7 biji semuanya

:P

peace!!

gang upin ipin

dah lame nak tengok citer ni tapi tidak berkesempatan..

hari jumaat rituh berkesempatan tengok citer upin ipin..

citer ni dikatakan mendapat sambutan hangat..

so tak lepaskan peluang tengok citer ni..


hmm..kesimpulannya..citerni tak menghampakan..

kalo bawak budak-budak mesti dorang excited..

biasala citer-citer camnih..ade unsur-unsur imaginasi dan fantasi :P

Friday, March 6, 2009

matangkah saya?

hmmm..

i keep on thinking..
selepas melepasi tarikh lahir..
setiap tahun..
adekah berubah cara pemikiran saya?
dan selepas melepasi beberapa fasa dalam hidup (byk ker?)..berubahker cara pemikiran saya..

mmm..
yeap..ade!
ade sesetengah benda (cara pemikiran) yang berubah..mungkinkah ini bermaksud saya telah matang dari segi pemikiran? mungkin kah?

tapi saya perasan ade setengah benda yang suatu ketika dulu saya rasakan betul adalah sebenarnya salah..
yer..ade sesetengah benda yang saya buat dan sekarang saya menyesal..
tapi tak mengapa sebab itu adalah proses pembelajaran..

sekarangni saya melalui satu fasa lagi dalam hidup saya..baru jer..dan tak layak lagi untuk bercakap mengenainya..sebab masih baru dan mentah..masih merangkak-rangkak ataupon masih meniarap..mane satu la..yang menunjukkan di awal pembelajaran.. :P

dan usia juga telah meningkat..haih! sudah tua rupanya daku ini..bila balik kampung baru terasa yang sebenarnya sudah tua tapi cara bertindak/ berfikir masih lagi kebudak-budakan hehehe..

ok la entry ni cuma melalut-lalut..untuk membuang kekusutan difikiran..

Thursday, March 5, 2009

You Are a Realist
You don't see the glass as half empty or half full. You see what's exactly in the glass.
You never try to make a bad situation seem better than it is...
But you also never sabotage any good things you have going on.
You are brutally honest in your assessments of situations - and this always seems to help you cope.