Search This Blog

Loading...

Tuesday, June 28, 2011

penyediaan puree untuk anak kesayangan

aisy dah nak masuk 6 bulan..habis bulan ni..kirenye ngam2 umur aisy 6 bulan..

jadinye skarangni ibunye prepare la sket2 solid food untuk aisy..

hmmm, malamni buat puree..esok nak start bagi solid food..

sebagai permulaan..

ibu buat puree labu, epal, brokoli dan juga lobak merah.. thanks to kak aqish
for the resepi..

inilah hasilnye...

ikut turutan dari atas dan kebawah
kiri: lobak merah, labu, brokoli
kanan: epal, brokoli


selepas disejukkan..dan ditutup


simpan dalam freezer bersama2 stok susu :P


bersedia untuk diguna esok..
jadi minggu ni..bereksperimen dengan carrot dlu..
tengok ade kesan alergi or not..
kemudian akan teruskan dengan labu, kemudian brokoli lepastu epal..
kalau ok, baru nak campur-campur

:P
eksaited nak bagi aisy makan..
hmmm :)
sib baik esok cuti..hihihi..
salam israk mikraj sume :)

Monday, June 20, 2011

updates on reading routine..

i have finished reeding 3 books in a month...
and i add 2 new books to my collection:)

clap clap clap...

this one takes about a week to finish it.. :)


this one just within 24hours.. :P


manage to finish it within 1 day :))


just bought this one yesterday..



anddd this one...
caiyok2...
happy reading...
yesss, no excuse..read it..find time

Tuesday, June 14, 2011

when man decides to polygamy

there's nothing u can do when man suddenly decides to polygamy..
of course it takes two to tango...
and yet..adela pihak merelakan dirinya menjadi yang kedua ataupun yang berkongsi kasih..dan lagi satu pihak of course la suka meleret...

bila cinta mengatasi segalanya..
tidakla dihirau keluarga yang membantah..
tidak jua dihirau hati orang yang dilukai..
hati dan perasaaan anak yang telah berderet itu..
yang penting cinta hati di depan mata..

and for the bini no 2...
why makes silly choices??
There's plenty of good options but you choose to suffer
All this for unexplained happiness...
you have "rupa"..
you can find better man...
but you choose this one..
that lead you to the miserable life...

and then.. u choose to
menonjolkan diri di kenduri kendara..
introduce yourself as wife to THE MAN...
and having kaum sedara mara jiran tetangga yang mulut mengalahkan wartawan melodi..
haruslah kecoh sekampung..
memang rela diumpat..


yang paling sedih, isteri pertama la yang kesian..
sedang sarat..
dan yang paling naif..
tak tahu menahu cerita..

kate THE MAN, isteri pertama dah tahu..
tapi tengok gaya pon tau, isteri pertama belum tahu..
kalau dah tau, kenapa ahli keluarga diminta berdiam diri tak bagi sebut..
KONON TAKUT NANTI MEROYAN

kalo dah tau harusla ok kan..
kalau nak meroyan..awal2 lagi dah meroyan

haish..agak2nye..
betullah..
cinta itu buta...

Friday, June 10, 2011

oh anakku....

aku rase arini plg bannyak aku letak post kot..
niat malam tadi nak balik lewat sebab nak buat nota..
alih2 arini pasang broadband dok mengapdet blog..
sebab hati yang tidak keruan nan kesedihan...

hmmm, petangni selepas sepagian memendam rasa..
asenye cukup2 lah tu..
keep moving...just keep moving...
petang ni nak hapdate pasal EBM..
errrrr, pasal proses pemerahan..hahahaha
bunyinyer sangat pelik la plak.. ;p

sekarangni kirenya dah 5bulan dan 10 hari aku menyusu badan..
harap2 dapat meneruskan sehingga dua tahun (mak aih..tingginyer cita-cita)

hmm..tapi benar benar berharap dapat meneruskan penyusuan susu ibu ni..InsyaAllah...

sekarangni sebab perah pada masa yang tidak menentu.. dek kerana kebizian..
masalahnye bz ker???
jadinye agak kurang produksi nyer..

so nak kena ubah jadual balik..make it possible..qada' balik...
minggu ni cuba perah 3kali sehari pada waktu opis..
n malam direct bf..
harap2 susu kembali banyak..

agak bersemangat sedikit..
sebab dapat kata2 peransang dari kawan satu ofis..yang begitu tegar memerah susu..dibawa kesana kemari hatta ketempat vetting soalan mahupun ke tempat kursus induksi...membawa anak dan mertua sekali..
sangat kagum!!

just do it..jangan pikir negatif kate die..
yep! ill do it..
insyaAllah...

chaiyok2..
semangat semangat....

go go go...good health

good motivation...bile lagi?

ramblings..

bagaimana hendak kuluah..
sedih yang terbuku dihati..
ingin sekali meluahkan segalanya..
namun terpendam terbuku mati..
nak diluah terasa berat...
nak ditelan tak tertanggung

kenapa dia tak mengerti..
keperitan hidupku..
nampak segalanya indah, itu cuma luaran..
tidakkah dia cuba untuk menyelami..
keadaan sebenar diri ini...

bukan mahu berkira..
jauh sekali..

tetapi sememangnya tidak mampu..
hendak kuceritakan bagaimana lagi..
supaya dia memahami..
tampak senang itu cuma luaran..
hakikatnya berdikit2...

bukan tidak mahu membalas budi..
jauh sekali untuk mengabaikan..
dihati ini sentiasa mahu memberikan yang terbaik..
tapi tidak termampu..
kekangan melanda diri..

fahamilah diriku..
selamilah diriku..
suka itu luaran cuma..
ketawa itu hiasan semata..
tidak mahu tampak sedih
tidak mahu tampak gelisah
sengaja membuku dihati..
supaya tiada yang resah
supaya tiada yang gelisah

Tuesday, June 7, 2011

kenduri kawen...

cuti sekolah ramai betul orang kawen..
adik aku dua2 org kawen..
tapi satu pon gambar pengantin tak sempat nk snap..sebab sibuk kat dapur..
phewww penatttt...
anak seharian tak pegang..
gambar dengan pengantin pon tak sempat nak amek huhuhuh
asek ngan keje2 rewang...

bile petang dah abes kenduri baru la hegeh2 nak amek gambar

hmmm..nah! amek gambar anak sendiri la..daripada baju yang lawa2..tukar pakai singlet dak keshek ni sbb panas..nasib ler

nah..berangan nak posing kat backdrop orang..tp gambar plak blur..sape ntah pegang kamera tak betul ni... hihihi


pengantin posing ngan budak masham la plak..best gak kan



heheheheh..mak-mak sedara yang keletihan sume




elok2 pakai baju..petang tu dah tak tahan sangat..nah amek terus tak berbaju..uih! semangat anak ku..

sepupu awak tu beza 16 hari je tau..awat badan awak tu lebar nau aisy..
ish ish ish

Thursday, June 2, 2011

Prince William divorse Kate Middleton?

BIAR BETUL????

poskad pasangan ni pon ramai yang dok cari lagi..
gambar tak puas tengok lagi..


betul ke ni?
nak tau betul ke tidak..
sila BACA

ish..kalo betul tak tau la..
kalo tak betul, pon tak tau nak kate ape
You Are a Realist
You don't see the glass as half empty or half full. You see what's exactly in the glass.
You never try to make a bad situation seem better than it is...
But you also never sabotage any good things you have going on.
You are brutally honest in your assessments of situations - and this always seems to help you cope.